Învăţământul românesc, rămas în urmă: deşi suntem în era digitală,
profesorii predau ca în urmă cu 30 de ani
Invatamanul romanesc este cu zeci de ani in urma sistemelor bine puse la punct din tarile din vestul Europei, de exemplu, in principal din cauza lipsei parteneriatelor intre universitati si mediul privat, precum si a metodelor invechite de predare, a declarat pentru Wall-Street Catalin Ionescu, fostul sef al companiei de training Codecs, fondator al firmei de consultanta Strategic Change.
Vezi și
Romania traiește , încă , din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă
Europa privită din viitor
Hrana vie
Planurile in derulare sunt o munca in progres, veche de sute de ani
Duda a pus mâna pe Casa Regală
Nu poti multiplica bogatia divizand-o !
Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg
În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.
Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL
Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul
Fii propriul tău nutriționist
Maya ramane o civilizatie misterioasa
Slăbești daca esti motivat
Serbet de ciocolata
Medicament retras - folosit în diabet
Brexit-ul - Spaima Europei
Virusul Misterios
Sistemele solare - apă caldă
Aparitia starii de insolventa
TRUMP ESTE PRESEDINTE
Despre islamizarea Europei. O publicăm integral. Și fără comentarii.
Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici
„Invatamantul din Romania este in urma cu vreo cativa zeci de ani fata de ce se intampla in alte tari dezvoltate, din cateva perspective. In primul rand, sistemul romanesc nu este ancorat in ceea ce inseamna lumea reala, exista prea putine parteneriate intre universitati si companii private, in afara de cateva Politehnici in care au companiile mai degraba un interes. In afara companiile doneaza bani universitatilor pentru ca apoi acestea sa-i investeasca si sa se bucure de profit", a declarat Catalin Ionescu. Acest lucru creeaza deficiente in strangerea de fonduri, ceea ce le face pe universitati sa fie dependende in multe cazuri de finantarea publica.
"Strangerea de fonduri este extrem de slab dezvoltata in Romania, in timp ce in afara universitatile alearga dupa finantari. La noi nicio universitate nu strange fonduri, niciuna nu vinde proiecte. Din aceste motive studentii nu au unde sa faca internship, trebuie sa isi caute singuri, iar singurii bani pe care ii au universitatile fie ii iau de la stat, fie de la studentii platitori", a explicat seful Strategic Change.
"Daca elevul pleaca de la ora este vina profesorului"
El a adaugat ca sistemul romanesc de invatamant are de recuperat si in ceea ce priveste modul de predare, invechit in cazul multor profesori.
"Spun ca suntem in urma si din cauza curriculei, din cauza modului de predare. Desi suntem in era digitala unele lucruri sunt predate de profesori ca in urma cu 30 de ani, profesorii vin cu manuale din care citesc sau cu extracte, dupa care se plang ca studentii nu stau la ore. Nu stau pentru ca se plictisesc. Cand elevul nu sta in clasa este problema profesorului, nu problema elevului. Tu, ca profesor, trebuie sa iti pui problema ce poti sa faci ca sa ii atragi pe oameni sa fie mai interesati. (...) Universitatile sunt guvernate in general de oameni care sunt foarte in varsta si care isi apara anumite teritorii, de aceea exista si un sistem atat de birocratic prin care trebuie sa treci pentru a deveni profesor", a explicat Ionescu.
Deficientele din scoala, resimtite la locul de munca
In contextul acesta, multi dintre tineri intampina diverse probleme la locul de munca, angajatorii semnaland deficientele acestora de natura comportamentala, mai degraba decat de cunostintele tehnice.
"In mediul educational romanesc tinerii nu invata niste lucruri elementare: sa comunice, sa fie punctuali, sa lucreze ritmic, lucruri care ulterior se reflecta asupra activitatii lor ca angajati. Au probleme la deadline-uri, in asigurarea ritmicitatii la unele activitati, au fluctuatii mari in productivitate. Toate acestea se suplinesc in general cu mai multe ore lucrate, ajungand sa fie extenuati si in cele din urma sa clacheze. Tinerii de astazi au pierdut capacitatea de a se concentra la un singur lucru o data, multi au dezvoltat capacitatea de a fi multitasking, dar asta nu e in favoarea productivitatii, ajungi sa faci lucruri superficiale, de mai multe ori", a precizat Catalin Ionescu.
Sursa : http://www.wall-street.ro/articol/Social/154356/invatamantul-romanesc-ramas-in-urma-desi-suntem-in-era-digitala-profesorii-predau-ca-in-urma-cu-30-de-ani.html#ixzz2lMZCv1b2
adev.ro/mtfc6j
Cele mai scolite judete ale Romaniei
Cine se afla la polul opus
Judetul cu cei mai multi analfabeti din Romania este Giurgiu, cu o rata de 4.02%, arata datele celui mai nou recensamant, facute publice de Institutul National de Statistica. Nici vecinii din Calarasi nu stau mai bine, procentul celor care nu stiu sa citeasca fiind de 3,60%.
De asemenea, in Ialomita, 3,33% din populatie este analfabeta.
La polul opus, in Bucuresti doar 0,19% dintre locuitori sunt nestiutori de carte, urmati de cei din Brasov (0,72%) si la egalitate de Cluj si Sibiu (0,78%).
In ceea ce priveste studiile superioare, Capitala conduce detasat, 28,72% dintre locuitori fiind absolventi ai unei forme de invatamant superior. Urmeaza Cluj (17,16%), Timis(17,00%) si Brasov(16,35).
O medie scazuta, comparativ cu alte regiuni din Europa – zona Inner London din Marea Britanie avand un procent de 59.7 %, in timp ce regiunea belgiana Provincie Brabant Wallon avand un procent de 55.7 %.
In afara Uniunii Europene regiunea Oslo og Akershus (Norvegia) si Zürich (Elvetia) au un procent al persoanelor cu studii superioare de 48,8% respective 42.6 % (date Eurostat).
Judetele din Romania care au sub 7% din populatie absolventi ai unei insitutii de invatamant universitar sunt: Teleroman, Giurgiu, Calarasi, Vaslui si Botosani.
Sursa datelor: Institutul National de Statistica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu