luni, 25 iulie 2016

Elevul care a contestat notele la BAC

Elevul care dă Ministerul Educaţiei în JUDECATĂ.
Ce a păţit după ce a depus contestaţie la Limba Română


Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor din România, Horia Oniţa, a fost unul dintre elevii care au contestat notele obţinute la Bacalaureat. Elev al Colegiului Naţional Emanuil Gojdu din Oradea, Horia a fost nemulţumit de nota la Limba Română.

Vezi și

  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici



Înainte de contestaţie el a fost notat cu 9.25, iar după contestaţie cu 9.60. Cum între nota iniţială şi nota obţinută după contestaţie nu sunt mai mult de 0.50 de sutimi, elevul a rămas cu nota cea mai mică.Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor din România vrea anularea articolului din Metodologia de Bacalaureat potrivit căruia o notă nu poate fi modificată în urma contestaţiei decât dacă între prima notă şi a doua există o diferenţă de cel puţin 0,5 puncte. Dacă nu va fi anulat articolul, acesta este hotărât să dea în judecată Ministerul. Totodată, nici ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, nu înţelege pragul de 0,5.
Redăm postarea preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor din România de pe pagina sa de Facebook.În urma contestației la Bacalaureat la limba română, nota mi-a fost modificată de la 9.25 la 9.60, dar nefiind o diferență de 0.5 puncte, conform art. 73 din Metodologia de Bacalaureat, nota finală rămâne 9.25.În acest sens, mă consider vătămat în drepturi şi voi chema în judecată Ministerul Educației Naționale şi Cercetării Ştiințifice pentru că au refuzat să îmi admită contestația, în mod vădit discriminatoriu prin stabilirea unui prag nejustificat de 0.5 pentru modificarea notei. Îi invit pe toți cei care vor să se alăture acestui demers să îmi spună, am auzit că sunt deja. :)
Mai mult, voi depune plângere prealabilă în contecios administrativ prin care voi solicita anularea art. 73 din Metodologia de Bacalaureat. Am speranța că ministerul educației îmi va accepta plângerea prealabilă şi va anula dispozițiile art. 73 din OMECTS 4799/2010, fără a fi nevoie să atac şi aici în contencios, la Curtea de Apel Bucureşti. Motivele sunt următoarele:
Ministerul educației nu a lansat în dezbatere publică Metodologia de Bacalaureat în 2015, când a reactualizat-o pe cea din 2010. Un document de asemenea importanță trebuie lansat în dezbatere publică. Sunt sigur că ar fi venit mii de solicitări de a se anula respectivul articol.Se creează o discriminare evidentă între cei peste 9.50 şi ceilalți. Dacă eu am 9.25 şi contestația îmi dă 9.6, rămân cu 9.25. Dacă am 9.5 şi constestația îmi dă 9.6, rămân cu 9.6. Total inoportun şi precum am spus mai sus, mă simt vătămat în drepturi. La acelaşi raționament trebuie să se aplice aceeaşi soluție. De ce eu pot avea doar peste +0.5 şi alții şi +0.05?
Pragul de 0.5 puncte e arbitrar stabilit. De ce 0.5 şi nu 0.1? Sau 0.2? Oare nu contează fiecare sutime? Eu nu am nevoie de media de Bacalaureat la admiterea la Facultate, dar poate alții au nevoie. Şi nu intră unde vor pentru că primii corectori au dat neatenți o notă, şi după comisia de contestații le dă doar +0.4. De ce să nu le fie acceptată fiecare sutime, când este munca lor şi poate conta?Contestația trebuie să fie o cale de atac reală, nu doar un drept derizoriu. În marea majoritate a cazurilor, nota nu se modifică deoarece cea de la contestații se află în zona de 0.5 puncte peste/sub nota inițială. Contestația se consideră o cale de atac prin care o comisie (mai atentă) revine asupra notei şi o analizează mai atent. De ce să nu îi dai candidatului fiecare sutime în plus dacă comisia a stabilit că merită mai mult?
Nu în ultimul rând, acum voi vorbi despre notele care scad după contestații. Principiul „non reformatio in pejus spune că un petent nu îşi poate agrava situația dacă face o contestație.
Solicit ministerului educației să revoce art. 73 din Metodologia de Bacalaureat. Această revocare va avea, evident, efect retroactiv şi pentru sesiunea curentă. Cred că argumentele de mai sus sunt suficiente, dar mai sunt oricum şi altele. Totuşi, nu am mari speranțe că acest lucru se va întâmpla, deci probabil procesul intentat în contencios împotriva ministerului va fi soluția în această situație , a postat Horia Oniţa pe pagina s-a de Facebook.
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat că nu înţelege nici el regula şi că va discuta problema cu responsabilii de evaluare.
Personal, nici eu nu înţeleg regula. Aştept să văd plângerea şi voi discuta cu responsabilii de evaluare. Dacă nu există un argument solid, voi cere să fie eliminată această regulă , a declarat Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru.

Alternative News Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aria şi volumul

  Metodă de calcul