marți, 17 iulie 2012

Fraze Celebre



‎"Ești singur numai atunci când nu mai ai să-ți spui nimic." Tudor Mușatescu


‎"Educația este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ceea ce ai învățat în școală". Albert Einstein

Vă anunț cu mândrie că suntem deja 20.000 de iubitori de cuvinte celebre :
 Cred că am putea umple un stadion mai mic :) Vă mulțimim tuturor!


  1. Ce să mai citim?

  2. Povestea Lustragiului

  3. Noile vaccinuri  

  4. Nanotehnologia în evoluție

  5. Primarul care nu frură

  6. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  7. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  8. Calculul pensiei militare  PENSII MILITARE DE STAT

  9. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  10. O Nouă Republică

  11. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  12. În vremea monarhiei, Țaranii romani reprezentau 90% 

  13. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  14. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  15. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  16. Fii propriul tău nutriționist

  17. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  18. Slăbești daca esti motivat

  19. Serbet de ciocolata

  20. Set medical Covid necesar acasă

  21. Medicament retras - folosit în diabet

  22. Brexit-ul - Spaima Europei

  23. Virusul Misterios

  24. Inamicul numărul unu al

  25. acumulatorilor 

  26.       PERMISUL DE ȘEDERE

  27. Robotul ADN ar putea ucide celulele canceroase

  28. SARS a fost o boală relativ rară; la sfârșitul epidemiei, în iunie 2003


‎"Omul are nevoie de un vis ca să suporte realitatea." Sigmund Freud

‎"Sunt momente în viață în care, oricum ți-ar sta corpul, sufletul e în genunchi." Victor Hugo

‎"Spațiul îl putem recupera, timpul niciodată." Napoleon Bonaparte

‎"Simțul umorului este unul din cele mai bune articole de îmbrăcăminte pe care cineva le poate purta în societate." William Thackeray

‎"Fericirea este sensul și scopul vieții, singura țintă și finalul existenței umane." Aristotel

‎"Înăuntrul nostru suntem la fel, cultura e singura care face diferența." Confucius

‎"Oare nu îmi distrug inamicul atunci când mi-l fac prieten?" Abraham Lincoln

‎"În durerea fizică, dar și în cea morală, omul e întotdeauna singur." Cezar Petrescu

‎"Când vine vremea ca omul să fie suficient de înțelept pentru a fi atent unde calcă, este prea bătrân pentru a merge undeva." Billy Crystal

‎"Ce bine că viața nu are sens! Pot să-i dau eu unul." Constantin Noica

‎"Curăță-ți degetul înainte să arăți cu el spre petele mele." Benjamin Franklin

‎"Nu sunt supărat pentru că m-ai mințit. Sunt supărat pentru că de acum nu te mai pot crede." Friedrich Nietzsche

‎"Taie-ți singur lemnele și-ți va fi de două ori mai cald." Henry Ford

‎"Fericirea vine atunci când gândirea și vorbele tale sunt în deplină armonie cu ceea ce faci." Mahatma Gandhi

‎"Tribunalul pe care omul îl simte în el este conștiința." Immanuel Kant

July 13 at 3:07pm         http://www.cuvintecelebre.ro/

luni, 16 iulie 2012

Anul scolar


Structura anului scolar 2012-2013. Cand incepe scoala, programul vacantelor si examenelor

Ministerul Educatiei a stabilit structura anului scolar urmator. Aceasta a fost publicata deja in Monitorul Oficial, sub forma unui ordin de ministru.
Anul scolar 2012-2013 va avea 36 de saptamani de cursuri. Ca in fiecare an, clasele terminale au un alt regim, elevii acestora incheind cursurile mai devreme.
Structura Semestrul I 2012-2013
- Cursuri intre 10 septembrie 2012 si 21 decembrie 2013
- Vacanta pentru invatamantul primar si cel prescolar intre 29 octombrie – 4 noiembrie 2012
- Vacanta de iarna intre 22 decembrie 2012 si 13 ianuarie 2013
Structura Semestrul al II-lea  2012-2013
- Cursuri intre 14 ianuarie 2013 si 5 aprilie 2013
- Vacanta de primavara intre 6 aprilie 2013 si 21 aprilie 2013
- Cursuri intre 22 aprilie 2013 si 21 iunie 2013
- Vacanta de vara intre 22 iunie 2013 si 8 septembrie 2013
* Saptamana 1-5 aprilie 2013 din semestrul al doilea este saptamana dedicata activitatilor extracurriculare si extrascolare, in cadrul programului numit „Scoala altfel”, avand un orar specific.
* Tezele din semestrul I al anului scolar 2012-2013 se sustin, de regula, pana la data de 30 noiembrie 2012.
* Tezele din semestrul al II-lea al anului scolar 2012-2013 se sustin, de regula, pana la data de 25 mai 2013.
Cursurile claselor a VIII-a se incheie la data de 14 iunie 2013:
- pentru clasa a VIII-a durata cursurilor este de 35 de saptamani, o saptamana fiind dedicata desfasurarii evaluarii nationale.
- pentru clasele din invatamantul liceal – filiera tehnologica, cu exceptia claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilita prin planurile-cadru de invatamant in vigoare;
- pentru clasele din invatamantul profesional cu durata de 2 ani, durata cursurilor este cea stabilita prin planurile-cadru de invatamant in vigoare;
- pentru invatamantul special – clasele a IX-a – a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica, durata cursurilor este de 37 de saptamani, insumand 182 de zile;
Cursurile claselor terminale (XII-a si a XIII-a) se incheie la data de 31 mai 2013:
- pentru clasele terminale din invatamantul liceal, durata cursurilor este de 33 de saptamani, 4 saptamani fiind dedicate desfasurarii examenului national de Bacalaureat.  http://stirileprotv.ro

Comasarea Scolilor - Prostia Nationala

Profesorii nu trebuie sa raspunda la subiescte ! 
Fiecare profesor este specializat pe o anumita ramura , adica proful de fizica nu stie pre multa istorie sau chimie , iar prful de romana stie bine materia sa . 
Toata lumea face caz despre evaluarea anuala a profesorilor , dar restul categoriilor profesionale nu au evaluare anuala si nu dardaie pentru postul lor asa cum este la profesori . 
Putregaiul din invatamant se afla la varf , in minister , unde sunt tot felul de chiulangii cu pile si multi incompetenti , niste complexati ,posturi obtinute pe sex , spaga si pile , minister condus de ministri asijderea . 
De ce zic tot felul de complexati , pentru ca in nemernicia lor , cand vin pe functia respectiva , vor sa schimbe totul , sa vada lumea inteligenta si desteptaciune precara . 
Si astfel de fiacare data se schimba totul din prost in mai prost si nimeni nu mai stie cum va fi , iar elevii sunt derutati si afectati , singurii care sufera . 
A fost un subiect dat de catre un tembel , despre analiza partii de vorbire , iar parintii elevilor au venit cu precizari pertinente , incat ministerul a dispus revizuirea lucrarilor elevilor si implicit a notelor . 
Si totusi acel/acei tembei care au conceput asemnea subiecte nu au fost inlaturati din sistem . Asa ca putregaiul este intotdeauna la varf !


35% de elevi au picat la Evalurea Nationala, daca nu au fost in stare sa ia note peste 5 acum nu cred ca o sa ii intereseze prea mult viitorul, deci tragem concluzia ca "Viitorul NU suna bine ! " .
Reprezentantii Ministerului spun ca unul dintre motivele care au dus la acest dezastru ar fi comasarea scolilor cu elevi putini.
Potrivit ministrului Educatiei, 8% dintre candidatii de la evaluarea de anul acesta au avut medii intre 5,00 si 5,50, 8,1% - intre 5.50 si 6,00, iar 7,8% - intre 6,00 si 6,50. Ponderea celor cu medii mari este considerabil mai mica, respectiv 5,3% - cu medii intre 9,00 si 9,50, 3,8% - intre 9,50 si 10 si doar 0,2% cu media 10, a mai precizat Andronescu.
Oricum ei stau ceva mai bine momentan decat cei care nu au luat Bacalaureatul care daca isi doresc acea diploma trebuie sa repete examenul , nu intra din oficiu mai departe.










Si totusi pentru rezultatele de la BAC "tovarasa" Andronescu a inceput sa gaseasca solutii precum : inchiderea liceelor si diferentierea examenelor, in loc sa se gandeasca la investitii cu cap in invatamant incat sa ai profesori mai buni care sa isi dea interesul nu toate cazaturile care daca ii pui sa dea BAC-ul nu au sanse. Daca profesorii care ar trebui sa ajute elevii nu sunt in stare sa raspunda la subiecte atunci ce pretentie aveti de la elevi ?
Se spune ca au picat atatia pentru ca nu se mai copiaza ... Aiurea, se copiaza la greu, doar ca acum copiaza doar cei care isi permit. Pana si Laura Andresan a luat BAC-ul . Am mai comentat cum se poate copiat mai nou in articole precedente asa ca nu mai repet, e clar insa ca nu o sa se ajunga nicaieri prea curand cu gandirea asta tampita. E adevarat ca nici elevii nu invata, insa nici multi profesori nu sunt capabili sau pur si simplu nu isi dau interesul pentru ca nu au de ce, iar ministerul este egal cu 0 la solutii care sa si fie bune .
 La nivel national, pomovabilitatea la sesiunea din iunie-iulie a examenului de bacalaureat de anul acesta este de 43,04% inainte de solutionarea contestatiilor, cu 1,43% mai mica fata de 2011.

Noul bacalaureat ar presupune introducerea de probe scrise diferentiate in functie de profil si filiera.
    

Aproape o treime din note, modificate in urma contestatiilor la bacalaureat, in judetul Suceava


Aproape 600 de note s-au modificat in urma solutionarii celor 1.709 contestatii depuse de candidatii la bacalaureat din judetul Suceava, mare parte dintre acestea, respectiv 482, crescand dupa recorectarea lucrarilor.


Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului Scolar Judetean Suceava, Laura Hacman, 1.709 lucrari au fost reevaluate in etapa de contestatii a examenului de bacalaureat, iar in urma recorecarii 1.118 note au ramas nemodificate, in timp ce 109 note au fost modificate prin scadere, iar 482 au fost modificate prin crestere.


Hacman a precizat ca 91 de note sub 5 au fost reevaluate peste 5, iar patru note peste 5 au fost reevaluate sub 5.


Statistica finala pe intregul judet Suceava privind rezultatele la bacalaureat va fi facuta publica in cursul zilei, dupa introducera datelor in sistemul informatic, a precizat sursa citata.


In judetul Suceava au fost depuse 1.709 contestatii, din care, cele mai multe, 551, au fost la limba romana si 401 la matematica T2.


Conform Inspectoratului Scolar Judetean Suceava, au mai fost depuse 180 de contestatii la matematica T1, 122 la istorie, 120 la biologie vegetala T1, 85 la anatomie si fiziologie, 23 la chimie anorganica T2, nivel I, 3 la chimie anorganica R2 nivel II, 132 la geografie, 39 la fizica, 10 la informatica T1 și 12 la Informatica T2, 11 la logica, cate 6 la chimie organica T1 și T2, patru la economie si doua la filosofie, iar la psihologie si sociologie cate o contestatie.
Promovabilitatea la examenul de bacalaureat in judetul Suceava era de 46,98 la suta inainte de solutionarea contestatiilor, cu aproape 20 de puncte procentuale mai putin fata de anul trecut.

Astfel, numarul candidatilor care au promovat acest examen a fost de 3.010, iar dintre acestia 892 au obtinut medii intre 6.00 si 6.99, alti 896 au obtinut medii intre 7.00 si 7.99, un numar de 778 de candidati au luat medii intre 8.00 si 8.99, alti 440 au luat note intre 9.00 si 9.99, in timp ce doar patru candidati au obtinut media 10. Un numar de 3.023 de candidati au obtinut note sub 5.00, iar 371 de candidati au luate note intre 5.00 si 5.99.

sâmbătă, 14 iulie 2012


Dimitrie Bolintineanu - Muma Lui Ştefan Cel Mare

I
Pe o stânca neagra, într-un vechi castel, 
Unde cura-n poale un râu mititel, 
Plânge si suspina tânara domnita, 
Dulce si suava ca o garofita;
Caci în batalie sotul ei dorit
A plecat cu oastea si n-a mai venit.
Ochii sai albastri ard în lacrimele
Cum lucesc în roua doua viorele;
Buclele-i de aur cad pe albu-i sân, 
Rozele si crinii pe fata-i se-ngân.
Însa doamna soacra lânga ea vegheaza
Si cu dulci cuvinte o îmbarbateaza.

II
Un orologiu suna noaptea jumatate.
În castel în poarta oare cine bate?
- "Eu sunt, buna maica, fiul tau dorit;
Eu, si de la oaste ma întorc ranit.
Soarta noastra fuse cruda asta data:
Mica mea ostire fuge sfaramata.
Dar deschideti poarta... Turcii ma-nconjor...
Vântul sufla rece... Ranile ma dor!"
Tânara domnita la fereastra sare.
- "Ce faci tu, copila?" zice doamna mare.
Apoi ea la poarta atunci a iesit
Si-n tacerea noptii astfel i-a vorbit:
- "Ce spui, tu, straine? Stefan e departe;
Bratul sau prin taberi mii de morti împarte.
Eu sunt a sa muma; el e fiul meu;
De esti tu acela, nu-ti sunt muma eu!
Însa daca cerul, vrând sa-ngreuieze
Anii vietii mele si sa ma-ntristeze, 
Nobilul tau suflet astfel l-a schimbat;
Daca tu esti Stefan cu adevarat, 
Apoi tu aice fara biruinta
Nu poti ca sa intri cu a mea vointa.
Du-te la ostire! Pentru tara mori!
Si-ti va fi mormântul coronat cu flori!"

III
Stefan se întoarce si din cornu-i suna;
Oastea lui zdrobita de prin vai aduna.
Lupta iar începe... Dusmanii zdrobiti
Cad ca niste spice, de securi loviti. 

Dimitrie Bolintineanu



duminică, 1 iulie 2012

Cititul influenteaza Evolutia Noastra


Descopera cât de important este cititul si cum influenteaza el, evolutia noastra




Cititul este o calitate nativa, naturala.

Oamenii nu sunt singurii care citesc. Multe creaturi, plante, învata cum sa citeasca mediul pentru a afla daca sunt sau nu în pericol, ce trebuie sa manânce, când vine timpul sa doarma sau cum trebuie sa reactioneze când se schimba anotimpurile.
Ionut, crezi ca a învatat cineva ursul sa hiberneze sau copacii cum trebuie sa se pregateasca de iarna?

 Cititul este un proces vizual.
Înca din primele luni ale existentei tale ai privit chipul parintilor tai, obiectele din jur si ai început sa descifrezi:CITIND.
O data cu trecerea timpului, ai învatat ca fiecare imagine are asociata un sunet.

Vorbirea, una dintre cele mai importante si flexibile capacitati umane, este o facultate deosebita, care iti da posibilitatea sa comunicicu alte persoane prin limbaj.
Fiecare limba are doua elemente principale. Primul este un set de simboluri care desemneaza lucruri pe care le cunosti si le intelegi; aceste simboluri, vorbite sau scrise, sunt cuvintele sau vocabularul.
Al doilea element al limbii este gramatica. Aceasta cuprinde o serie de reguli prin care cuvintele separate sunt combinate în fraze sau propozitii ce exprima relatii precise între obiecte si evenimente, sau care transmit semnificatii noi, mai complexe.
Propozitia simpla : Cartea este pe birou, are un înteles diferit de cel al propozitiei: Biroul este pe carte. Desi cuvintele sunt identice, diferentele de ordin gramatical modifica felul în care sunt întelese.


"Când vreau sa comunic ceva unei persoane traduc ceea ce simt în cuvinte".
Albert Einstein

Modalitatea prin care ai învatat sa scrii si sa citesti a fost personala, si s-a realizat înainte sau dupa ce ai intrat la scoala.

Ionut este important sa îti aduci aminte cum ai învatat sacitesti si daca procesul în sine a fost schimbat sau modificat pâna acum.

CITIT = Vezi un element (simbol) îi asociezi un sunet si îl traduci automat într-o idee sau imagine.

Acest proces pâna la întelegere se realizeaza foarte rapid, se pare ca mai rapid decât viteza luminii.

Cu alte cuvinte:

Te uiti - Vezi - Auzi - Întelegi

Informatia circula astfel:

Ochi - Corzi Vocale - Creier

 În scoala ai fost conditionat(ă) sa citesti cu voce tare pentru a putea fi corectat(ă) atunci când greseai. Acest lucru implica vizualizarea unui singur cuvânt si binenteles te opreai în momentul în care greseai pronuntarea lui.
Foarte bine pâna aici.
Numai ca o data ajuns acasa si dornic(ă) sa citesti singur(ă) ai procedat la fel. Citeai în gând cu voce tare, sau mai bine spus: citeai cu o voce interioara.
Ionut acum, care este modalitatea prin care citesti?

Gândeste-te cum ai citit pâna acum. Pentru fiecare cuvânt folosesti un sunet pe care îl auzi în minte?

 Sa recapitulam:


Cititul este:
 însotit de o voce interioara, tendinta de a pronunta cuvintele pe care le vezi.
  executat de la stânga la dreapta, cuvânt cu cuvânt, linie cu linie pâna la sfârsitul paginii. Apoi se continua pe urmatoarele pagini în acelasi mod.


Sa analizam fiecare proces în parte:
Ochi - Corzi vocale - Creier
Te uiti - Vezi - Auzi - Intelegi

  Procesul de vizualizare.
Alege o fraza pe care vreau sa o vizualizezi cât poti de repede. Nu este nevoie sa intelegi nimic, important este sa vezi cât de repede o poti vizualiza.
Sunt sigur ca nu ti-a trebuit mai mult de o secunda. Cu alte cuvinte ai abilitatea de a vizualiza foarte rapid.


  Procesul în care auzi cuvintele în minte.
Este procesul care da ritm cititului. În acest mod nu poti citi decât cu maxim 800-900 cuvinte/minut.
Aceasta performanta o poti obtine într-un timp foarte scurt prin exercitii simple, pe care le vei primi în urmatoarele lectii. Exercitii care te vor ajuta sa citesti si sa intelegi mai multe cuvinte o data.
  
Dar daca vrei mai mult

Ochi - Creier

Si atunci te gândesti: Daca ar exista o posibilitate prin care sa elimin total acest proces, cititul ar deveni aventura.
Gandeste-te ce ar însemna sa vizualizezi un rand intreg (aproximativ 10-12 cuvinte) într-o secunda si sa întelegi tot sau chiar mai mult, poti ajunge sa intelegi informatiile dupa o pagina întreaga dintr-o singura vizualizare.
Astfel de performante le poti atinge practicând o perioada mai lunga de timp. Vei afla cum, în lectiile urmatoare.

  Procesul de intelegere.
Este conditionat de celelalte doua. Dar asta nu înseamna ca trebuie neaparat sa auzi cuvintele în minte pentru a le întelege.

Convinge-te acum.

Pentru a reusi acest lucru foarte simplu, înlocuieste sunetele. În timp ce citesti vreau sa numeri în minte de la 1 la 10.
La început vei avea un ritm foarte încet pentru ca este nevoie de antrenament, dar o data ce ai scapat de aceasta tendinta de a citi cu voce interioara vei descoperi noi limite in activitatea pentru citit.
S-a demonstrat ca nu coneaezta in ce oirdne snut arajante lietrele itnr-un cuavnt, imptroant etse ca prmia si ulitma sa fie la loucl lor, iar resutl potae sa fie o vazra tolata. Crereiul are capciatatea de a integele.

Acest curs îti dezvolta 2 abilitati:
  cum sa citesti si sa intelegi mai repede.
  si cum sa îti amintesti mai mult.
de Vlad Ciocan


LA EXAMENE - tehnica studiului



CUM SĂ NE COMPORTĂM LA EXAMENE
(După Derek Rowntree, Învaţă cum să înveţi. Introducere programată în tehnica studiului, Editura didactică şi pedagogică, Bucureşti, 1980)
I. SUCCESUL LA EXAMEN presupune PREGĂTIRE
A. Este necesar să aplicaţi tehnici eficiente de învăţare pe o perioadă suficientă de lungă de timp.
B. Este necesar să recapitulaţi în mod sistematic.
1.      Începeţi acum, căci:
a.       mai târziu nu veţi avea niciodată timp destul;
b.      munca ulterioară va fi mult mai uşoară.
2.      Întocmiţi un orar pentru recapitulare:
a.       împărţind efortul de recapitulare pe fiecare subiect;
b.      abordând zilnic mai multe subiecte;
c.       rezervându-vă timp suficient pentru odihnă şi recreere.
3.      Formează-şi un grup împreună cu care să recapitulezi în mod regulat (de exemplu, trei colegi care se întâlnesc de trei ori pe săptămână):
a.       învăţaţi învăţându-i pe alţii.
4.      Pe cât posibil, păstraţi-vă sănătatea.
5.      Exersaţi-vă în a face ceea ce vă cere examenul:
a.       puneţi accentul pe aducere aminte, nu pe recunoaştere;
b.      reorganizaţi ideile cursului:
-          discutând cu alţii;
-          trecând în revistă simultan toate notiţele pentru un subiect;
-          trecând în revistă împreună subiectele corelate;
-          evaluând critic notiţele proprii;
-          rescriind notiţele;
c.       dacă este posibil, informaţi-vă cu privire la subiectele de examen din anii anteriori. Folosindu-vă de acestea:
-          întocmiţi planuri şi scheme;
-          întocmiţi răspunsuri-tip complete;
-          daţi examene simulate;
-          dar, nu încercaţi să-l ghiciţi pe examinator.


C. În ajunul examenului
1.      Nu învăţaţi lucruri noi.
2.      Recapitulaţi ca de obicei şi relaxaţi-vă total.
3.      Adunaţi-vă rechizitele pentru examen.
4.      Mergeţi devreme la culcare.
II. COMPORTAREA ÎN ZIUA EXAMENULUI
A. Nu discutaţi cu alţi studenţi perspectivele examenului. Acest lucru vă poate deruta şi vă poate induce emoţii inutile.
B. Citiţi cu atenţie toată tema de examen (5 minute):
1.      Observaţi ce recomandări există pentru candidaţi?
2.      Identificaţi ce anume cere fiecare întrebare (observaţi verbele cheie).
3.      Daţi prioritate subiectelor cu punctajul cel mai mare şi celor pe care le cunoaşteţi cel mai bine.
C. Împărţiţi cu grijă timpul pentru fiecare subiect de examen.
1.      Evaluaţi timpul necesar pentru terminarea fiecărui răspuns.
2.      Repartizaţi timpul total în raport cu punctajul pentru fiecare întrebare.
3.      Rezervaţi 10-15 minute la sfârşitul examenului pentru control.
D. Faceţi un plan al răspunsurilor.
1.      Notaţi ideile principale şi detaliile importante.
2.      Introduceţi-le într-o schemă sumară.
3.      Schiţaţi toate răspunsurile înainte de a scrie vreunul (alocaţi pentru aceasta cam un sfert din timpul total pentru fiecare răspuns).
E. Fiţi atent la priorităţi.
1.      Răspundeţi mai întâi la cea mai bine cotată întrebare.
2.      Respectaţi timpul pe care vi l-aţi repartizat pentru fiecare răspuns.
3.      Concentraţi-vă asupra punctelor principale.
F. Scrieţi.
1.      Simplu, direct şi la subiect, fără divagaţii şi înflorituri inutile.
2.      Corect din punct de vedere gramatical, fără ortografie greşită.
3.      Citeţ.
G. Când aţi terminat de scris:
1.      Lăsaţi-vă timp pentru a verifica complet toate răspunsurile înainte de a preda foile de examen.
2.      Nu rămâneţi cu colegii la „comentariile post mortem“.
III. SĂ ÎNVĂŢĂM DIN EXAMENE
A. Verificând notele şi observaţiile făcute de examinator.
B. Comparând răspunsurile cu alţi studenţi.
C. Discutând performanţa cu profesorul.
D. Corectând orice greşeli ale metodei

Aria şi volumul

  Metodă de calcul