CUM SĂ NE COMPORTĂM LA EXAMENE
I. SUCCESUL LA EXAMEN presupune PREGĂTIRE
A. Este
necesar să aplicaţi tehnici eficiente de învăţare pe o perioadă suficientă de
lungă de timp.
B. Este
necesar să recapitulaţi în mod sistematic.
1.
Începeţi
acum, căci:
a. mai
târziu nu veţi avea niciodată timp destul;
b. munca
ulterioară va fi mult mai uşoară.
2.
Întocmiţi un orar
pentru recapitulare:
a. împărţind
efortul de recapitulare pe fiecare subiect;
b. abordând
zilnic mai multe subiecte;
c. rezervându-vă
timp suficient pentru odihnă şi recreere.
3.
Formează-şi un
grup împreună cu care să recapitulezi în mod regulat (de exemplu, trei
colegi care se întâlnesc de trei ori pe săptămână):
a. învăţaţi
învăţându-i pe alţii.
4.
Pe cât posibil, păstraţi-vă sănătatea.
5.
Exersaţi-vă
în a face ceea ce vă cere examenul:
a. puneţi
accentul pe aducere aminte, nu pe recunoaştere;
b. reorganizaţi
ideile cursului:
-
discutând cu alţii;
-
trecând în revistă simultan toate notiţele pentru
un subiect;
-
trecând în revistă împreună subiectele corelate;
-
evaluând critic notiţele proprii;
-
rescriind notiţele;
c. dacă
este posibil, informaţi-vă cu privire la subiectele de examen din anii
anteriori. Folosindu-vă de acestea:
-
întocmiţi planuri şi scheme;
-
întocmiţi răspunsuri-tip complete;
-
daţi examene simulate;
-
dar, nu încercaţi să-l ghiciţi pe examinator.
C. În
ajunul examenului
1.
Nu învăţaţi lucruri noi.
2.
Recapitulaţi ca de obicei şi relaxaţi-vă total.
3.
Adunaţi-vă rechizitele pentru examen.
4.
Mergeţi devreme la culcare.
Vezi și
Romania traiește , încă , din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă
Europa privită din viitor
Hrana vie
Planurile in derulare sunt o munca in progres, veche de sute de ani
Duda a pus mâna pe Casa Regală
Nu poti multiplica bogatia divizand-o !
Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg
În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.
Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL
Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul
Fii propriul tău nutriționist
Maya ramane o civilizatie misterioasa
Slăbești daca esti motivat
Serbet de ciocolata
Medicament retras - folosit în diabet
Brexit-ul - Spaima Europei
Virusul Misterios
Sistemele solare - apă caldă
Aparitia starii de insolventa
TRUMP ESTE PRESEDINTE
Despre islamizarea Europei. O publicăm integral. Și fără comentarii.
Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici
II. COMPORTAREA ÎN ZIUA EXAMENULUI
A. Nu
discutaţi cu alţi studenţi perspectivele examenului. Acest
lucru vă poate deruta şi vă poate induce emoţii inutile.
B.
Citiţi cu atenţie toată tema de examen (5 minute):
1.
Observaţi ce recomandări există pentru candidaţi?
2.
Identificaţi ce anume cere fiecare întrebare
(observaţi verbele cheie).
3.
Daţi prioritate subiectelor cu punctajul cel mai
mare şi celor pe care le cunoaşteţi cel mai bine.
C.
Împărţiţi cu grijă timpul pentru fiecare subiect de examen.
1.
Evaluaţi timpul necesar pentru terminarea fiecărui
răspuns.
2.
Repartizaţi timpul total în raport cu punctajul
pentru fiecare întrebare.
3.
Rezervaţi 10-15 minute la sfârşitul examenului
pentru control.
D.
Faceţi un plan al răspunsurilor.
1.
Notaţi ideile principale şi detaliile importante.
2.
Introduceţi-le într-o schemă sumară.
3.
Schiţaţi toate răspunsurile înainte de a scrie
vreunul (alocaţi pentru aceasta cam un sfert din timpul total pentru fiecare
răspuns).
E. Fiţi
atent la priorităţi.
1.
Răspundeţi mai întâi la cea mai bine cotată
întrebare.
2.
Respectaţi timpul pe care vi l-aţi repartizat
pentru fiecare răspuns.
3.
Concentraţi-vă asupra punctelor principale.
F.
Scrieţi.
1. Simplu,
direct şi la subiect, fără divagaţii şi înflorituri inutile.
2. Corect
din punct de vedere gramatical, fără ortografie greşită.
3. Citeţ.
G. Când
aţi terminat de scris:
1.
Lăsaţi-vă timp pentru a verifica complet toate
răspunsurile înainte de a preda foile de examen.
2.
Nu rămâneţi cu colegii la „comentariile post mortem“.
III. SĂ ÎNVĂŢĂM DIN EXAMENE
A.
Verificând notele şi observaţiile făcute de examinator.
B.
Comparând răspunsurile cu alţi studenţi.
C.
Discutând performanţa cu profesorul.
D.
Corectând orice greşeli ale metodei
(După Derek Rowntree, Învaţă cum să înveţi. Introducere programată în tehnica studiului, Editura didactică şi pedagogică, Bucureşti, 1980)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu