vineri, 7 decembrie 2012

CUM NE COMPORTĂM LA EXAMENE

CUM SĂ NE COMPORTĂM LA EXAMENE

I. SUCCESUL LA EXAMEN presupune PREGĂTIRE
A. Este necesar să aplicaţi tehnici eficiente de învăţare pe o perioadă suficientă de lungă de timp.
B. Este necesar să recapitulaţi în mod sistematic.
1.      Începeţi acum, căci:
a.       mai târziu nu veţi avea niciodată timp destul;
b.      munca ulterioară va fi mult mai uşoară.
2.      Întocmiţi un orar pentru recapitulare:
a.       împărţind efortul de recapitulare pe fiecare subiect;
b.      abordând zilnic mai multe subiecte;
c.       rezervându-vă timp suficient pentru odihnă şi recreere.
3.      Formează-şi un grup împreună cu care să recapitulezi în mod regulat (de exemplu, trei colegi care se întâlnesc de trei ori pe săptămână):
a.       învăţaţi învăţându-i pe alţii.
4.      Pe cât posibil, păstraţi-vă sănătatea.
5.      Exersaţi-vă în a face ceea ce vă cere examenul:
a.       puneţi accentul pe aducere aminte, nu pe recunoaştere;
b.      reorganizaţi ideile cursului:
-          discutând cu alţii;
-          trecând în revistă simultan toate notiţele pentru un subiect;
-          trecând în revistă împreună subiectele corelate;
-          evaluând critic notiţele proprii;
-          rescriind notiţele;
c.       dacă este posibil, informaţi-vă cu privire la subiectele de examen din anii anteriori. Folosindu-vă de acestea:
-          întocmiţi planuri şi scheme;
-          întocmiţi răspunsuri-tip complete;
-          daţi examene simulate;
-          dar, nu încercaţi să-l ghiciţi pe examinator.
C. În ajunul examenului
1.      Nu învăţaţi lucruri noi.
2.      Recapitulaţi ca de obicei şi relaxaţi-vă total.
3.      Adunaţi-vă rechizitele pentru examen.
4.      Mergeţi devreme la culcare.

Vezi și


  1.    Robot pe Marte

  2.   Ce să mai citim?

  3. Ce să mai citim?

  4. Tatăl fondator al Uniunii Europene.            

  5. Colonizarea de pe Marte !

  6.   Ne pregătim pentru Marte

  7. Colonizarea Marte poate determina umanitatea să-și modifice ADN-ul ?

  8. Cine mai urăște să poarte mască?


  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici



II. COMPORTAREA ÎN ZIUA EXAMENULUI
A. Nu discutaţi cu alţi studenţi perspectivele examenului. Acest lucru vă poate deruta şi vă poate induce emoţii inutile.
B. Citiţi cu atenţie toată tema de examen (5 minute):
1.      Observaţi ce recomandări există pentru candidaţi?
2.      Identificaţi ce anume cere fiecare întrebare (observaţi verbele cheie).
3.      Daţi prioritate subiectelor cu punctajul cel mai mare şi celor pe care le cunoaşteţi cel mai bine.
C. Împărţiţi cu grijă timpul pentru fiecare subiect de examen.
1.      Evaluaţi timpul necesar pentru terminarea fiecărui răspuns.
2.      Repartizaţi timpul total în raport cu punctajul pentru fiecare întrebare.
3.      Rezervaţi 10-15 minute la sfârşitul examenului pentru control.
D. Faceţi un plan al răspunsurilor.
1.      Notaţi ideile principale şi detaliile importante.
2.      Introduceţi-le într-o schemă sumară.
3.      Schiţaţi toate răspunsurile înainte de a scrie vreunul (alocaţi pentru aceasta cam un sfert din timpul total pentru fiecare răspuns).
E. Fiţi atent la priorităţi.
1.      Răspundeţi mai întâi la cea mai bine cotată întrebare.
2.      Respectaţi timpul pe care vi l-aţi repartizat pentru fiecare răspuns.
3.      Concentraţi-vă asupra punctelor principale.
F. Scrieţi.
1.      Simplu, direct şi la subiect, fără divagaţii şi înflorituri inutile.
2.      Corect din punct de vedere gramatical, fără ortografie greşită.
3.      Citeţ.
G. Când aţi terminat de scris:
1.      Lăsaţi-vă timp pentru a verifica complet toate răspunsurile înainte de a preda foile de examen.
2.      Nu rămâneţi cu colegii la „comentariile post mortem“.
III. SĂ ÎNVĂŢĂM DIN EXAMENE
A. Verificând notele şi observaţiile făcute de examinator.
B. Comparând răspunsurile cu alţi studenţi.
C. Discutând performanţa cu profesorul.
D. Corectând orice greşeli ale metodei

(După Derek Rowntree, Învaţă cum să înveţi. Introducere programată în tehnica studiului, Editura didactică şi pedagogică, Bucureşti, 1980)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aria şi volumul

  Metodă de calcul